
Nieuwe gemeente, nieuwe huisstijl
05-02-2018Uit de zes bureaus die een ontwerp hebben aangeleverd, worden uiteindelijk deze drie ontwerpen aan de bevolking voorgelegd. Het gaat hier om zowel een lokaal, regionaal als nationaal bureau. Naast de keuze voor een nieuw logo zullen ook nog keuzes gemaakt moeten worden aangaande een nieuw wapen, ambtsketen en nieuwe vlag. De ontwikkeling hiervan volgt echter een apart traject. Getracht is met deze ontwerpen invulling te geven aan de gezamenlijke identiteit en ambitie. Beide gemeenten kenmerken zich door kernengemeenten, groen, agrarisch en de aanwezigheid van Schiphol als economische factor. Na de fusie zal de gemeente bestaan uit 31 kernen. Vanaf maandag 5 februari worden in 24 dorpshuizen banners van de drie ontwerpen geplaatst. Ook zullen stembiljetten aanwezig zijn. Tot 25 februari kan een ieder zijn stem uitbrengen op een van de ontwerpen. De stem van de inwoners telt voor 50% mee in de einduitslag. De overige 50% ligt bij de beide colleges en gemeenteraden.
Er kan ook digitaal worden gestemd. Degenen die stemmen maken kans op een prijs in de vorm van een diner bon voor twee, twee bioscoopkaarten of twee toegangsbewijzen voor Mysteryland 2018.
Medio maart is de uitslag bekend en na de zomer, maar vóór de gemeenteraadsverkiezingen in november, zal ook het wapen en daarmee samenhangend de vlag en de ambtsketen